Spaghetti Przepis

szpinak

28.10.2014, godzina 07:52

Pierwszy stycznia sprzyja sporządzaniu przeróżnych zestawień oraz składaniu sobie obietnic poprawy. Rezultatem tego jest mnóstwo zamierzeń, do których realizacji jesteśmy zupełnie przekonani oraz umotywowani. Postanawiamy, że tym razem faktycznie zaczniemy troszczyć się o siebie, racjonalnie się odżywiać, systematycznie ćwiczyć, częściej jeść makaron ze szpinakiem w zastępstwie tłustego kotleta.

Na nieszczęście, zapału najczęściej wystarcza nam na kilka dni. Warto więc już w tej chwili odkryć sposób, który pozwoli wprowadzić w życie nasze styczniowe plany.

Jak to zrobić? Nie wszystkie powinności da się scedować na innych współlokatorów. Jest tymczasem rozwiązanie. Koniec tygodnia - dla siebie, wolny od pracy oraz stresu. Te dwa dni zezwolą odbudować siły, doładować baterie, oczyścić ciało i umysł.

Aktywność fizyczna. Na jakąkolwiek formę aktywności fizycznej powinno się przeznaczyć co najmniej godzinę. Dopiero po półgodzinnym ruchu rozpoczyna się redukcja tkanki tłuszczowej. Ruch nie tylko pozwala wyszczupleć ale oddziałuje też na umysł. Relaksuje, pozwala zdystansować się od kłopotów. Dzięki poprawieniu krążenia, krew o wiele lepiej dotlenia nasze ciało, w tym także i mózg. Poza tym aktywność fizyczna poprawia wydolność mięśnia sercowego, aktywizuje układ immunologiczny zapobiegając chorobom.

Sposób odżywiania się. Razem z aktywnością ruchową musimy zatroszczyć się o odpowiedni tryb żywienia. Toteż w naszej zwykłej diecie muszą wieść prym jarzyny, owoce, chude mięso. Posiłki powinny być starannie ułożone - tak by miały witaminy, błonnik oraz białko. Nie strońmy od tłuszczów i węglowodanów, gdyż są one podstawowym źródłem naszej siły. Makaron ze szpinakiem jest więc trafionym zamysłem. Dodatkowo więcej pijmy wody niegazowanej. Aby oczyścić przewód pokarmowy, zastosujmy sok z kiszonej kapusty oraz buraków.

Sen. Nic nie oddziałuje na urodę tak pozytywnie, jak beztroski, nieprzerwany sen. Na koniec tygodnia, kiedy nie trzeba zrywać się z łóżka z samego rana, powinnyśmy odespać zaległości. Dobra drzemka zbawiennie wpływa nie tylko na urodę, ale także na nasze samopoczucie - aktywizuje organizm i wycisza.

Masaż. Przyda się przede wszystkim osobom, które przez cały tydzień siedzą lub stoją w jednej pozie. Pojedyncze odcinki kręgosłupa: szyjny i krzyżowy bardzo szybko dają o sobie znać. Masaż korzystny jest także dla tych, których w pracy nie opuszcza stres. Napięcie kumuluje się przede wszystkim w mięśniach, które machinalnie cały czas mocno napinamy. Masaż ma za zadanie ich odprężenie oraz zniwelowanie wynikającego z tego powodu bólu.

Artykuły powiązane